Managing Consultant - Insurance Advisory (32-40 hours) [Netherlands]


 

Finalyse
Amsterdam, Netherlands


Posted 31 minutes ago Permanent Attractive salary with a benefit package

POSTED BY
Magdalena Wrona
HR Officer

Follow

Bij Finalyse hebben we als doel om onze verzekeringsklanten te ondersteunen bij het implementeren van veranderingen en innovaties op het gebied van waardering, risico en compliance. Wij streven naar een duurzaam en veerkrachtig financieel systeem en staan voor deze buitengewone uitdagingen elke dag weer klaar. Onze medewerkers zijn empowered om efficiënte en pragmatische oplossingen te ontwikkelen en te implementeren. Als één team met onze partners en klanten brengen we een unieke mix van financiële en technologische knowhow. Deze unieke combinatie van expertise, teamspirit en eerlijkheid heeft bijgedragen aan meer dan 30 jaar succesvolle projecten en vertrouwensrelaties.

Bij Finalyse geloven we dat elk teamlid uniek is en dat diversiteit ons op vele manieren verrijkt. We streven naar een inclusieve werkomgeving met wederzijds respect voor elkaars overtuiging en achtergrond.

Verantwoordelijkheden

Als Managing Consultant in het Insurance Advisory team ben je mede verantwoordelijk voor het uitbreiden van onze verzekeringsafdeling in Nederland, en adviseer je onze bestaande klanten over zaken als Solvency II, Asset & Liability Management, IFRS9 & IFRS17, actuariële modellering, risicomanagement, hedging-strategieën en regelgevende vereisten. In nauwe samenwerking met onze klanten en partners, en omringd door een team van doorgewinterde experts op het gebied van risicomanagement, ontwikkel je op maat gemaakte oplossingen door uitdagende business cases, waarbij je je technische vaardigheden en ondernemerschap aanscherpt.

Je verantwoordelijkheden kunnen verschillende fasen in de projectcyclus omvatten, waaronder:

  • Leiding geven aan complexe projecten samen met een team van consultants. Optreden als onderwerpsexpert, bedrijfs- of functioneel analist in verschillende risico verzekeringsdomeinen (Solvency II, ALM, ORSA, IFRS17,...).
  • Analyseren en interpreteren van complexe regelgeving en standaarden.
  • De schakel zijn tussen bedrijfspartijen en het technische team, waarbij zakelijke vereisten worden vertaald in gedetailleerde bedrijfsspecificaties voor IT.
  • Verbeteren of bijwerken van risicomanagementbeleid en -procedures. Deelnemen aan de implementatie van verschillende risicomodellen, tools of oplossingen.
  • Ontwikkelen en automatiseren van de productie van risico- en regelgevende rapportage (bijv. QRT, KPI-dashboards).
  • Ontwikkelen van op maat gemaakte oplossingen, rekening houdend met de ondernemingsklimaat van de klant en zijn capaciteit om te voldoen aan de verschillende regelgeving.
  • Definiëren en herontwerpen van risicomanagementprocessen.

Naast deze rol wordt er van je verwacht dat je:

  • Actief deelneemt aan business development initiatieven en interne projecten.
  • Nauwe relaties met onze klanten opbouwt en onderhoudt.
  • Het imago van Finalyse in de financiële sector verhoogt door publicaties in onze Regbrief en deelname aan externe conferenties of netwerkevenementen.

Wij vragen

  • Masterdiploma in Econometrie, Actuariaat, Statistiek, Economie, Wiskunde of gelijkwaardig door ervaring (bij voorkeur Actuaris AG).
  • Minimaal 7 jaar ervaring in de verzekeringsindustrie. Serke kennis van verzekeringsregelgeving en vereisten.
  • Sterke projectmanagementvaardigheden, inclusief ervaring in het leiden van grote en complexe projecten.
  • Aantoonbaar succes in business development en sales.
  • Affiniteit met programmeertalen zoals R, Python, SAS, MatLab, enz. en bereidheid om uw vaardigheden op dit gebied verder te ontwikkelen.
  • Kennis van actuariële tools zoals Prophet, AXIS of Remetrica is een pluspunt.
  • Uitstekende communicatie- en presentatievaardigheden in het Nederlands en Engels.
  • Sterke analytische vaardigheden en oog voor detail.
  • Vermogen om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.
  • Snel kunnen leren.
  • Bereidheid om door heel Europa te reizen.

Wij bieden

  • De kans om deel uit te maken van een divers, multinationaal, dynamisch team van talentvolle en gepassioneerde individuen met een breed scala aan analytische en technische vaardigheden.
  • Een uitstekende werkomgeving met ruimte voor het definiëren van uw eigen specialisatie en carrière binnen onze vlakke en flexibele bedrijfsstructuur.
  • De mogelijkheid om initiatief te nemen en extra verantwoordelijkheden op te nemen in een snelgroeiend bedrijf.
  • Uitgebreide trainingsprogramma's aangepast aan uw persoonlijke behoeften, zowel op technisch gebied als op soft skills.
  • Coaching en mentoring door meer ervaren collega's.
  • Flexibele werkomgeving - remote/hybride werkmodus en de mogelijkheid om parttime te werken (32 - 40 uur).
  • Aantrekkelijk salarispakket en extralegale voordelen (gezondheidsverzekering, pensioenvoordelen, mobiliteitspakket, enz.).
  • Reismogelijkheden binnen Europese landen.

Job ID 2023_INS_mc_Ams


 

.

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال